Eu si fotbalul

20 06 2008

 

Scriu cam mult despre mine pe blogul asta… hmmm…😉 Dar am observat ca nu prea am scris despre un lucru foarte important pentru mine, o mare pasiune: fotbalul. :) Asa ca hai sa va povestesc cum a inceput sa imi placa mie fotbalul.

Aveam 14 ani, terminam clasa a 8-a si ma pregateam sa dau la liceu. Eu nu am dat capacitate, nu am avut nici repartizari computerizate, ci am dat direct examen la liceul la care am vrut. Sau am dat si capacitate?.. Nu mai stiu.😉

Anyway, eu aveam 14 ani si tocmai ne mutasem intr-un apartament nou, care era aproape gol. Un sifonier, un aragaz, o canapea, o masa, scaune. Nu imi aduc aminte sa fi avut si altceva. Nu aveam televizor, ci doar un casetofon cu radio. Era iunie, binenteles si destul de cald. Eu eram singura acasa toata ziua si in sufrageria goala imi intindeam o patura pe jos, ma asezam in mijloc, inconjurata de caiete si culegeri, dadeam drumul la radio si invatam/ascultam muzica. (Doar asa invat eu)

Eram cam stresati toti de examene, asa ca nu ieseam in oras seara. Asa ca stateam acasa, cu radioul deschis, si ascultam meciurile la radio😀 Nu imi aduc aminte ce radio era, sau cine comenta, dar stiu ca facea meciurile sa para frumoase, poate mai frumoase decat erau de fapt pe teren.

Am dat examenele si apoi am plecat la tara, exact la timp pentru semifinale.😀 In anul acela a castigat Franta.

Asa ca in primul an in care am inceput sa iubesc fotbalul, am vazut doar vreo 5 meciuri de la Campionatul Mondial. Nci meciul Romaniei cu Anglia nu l-am vazut, defapt. Eram in excursie la Gura Humorului si nici radio nu aveam🙂 Dar am stiut cand a dat Danut gol, pentru ca s-a auzit bucuria pe strazi🙂 ) (Danut e Dan Petrescu😛 )

Inainte de ’98 (pentru ca despre CM Franta ’98 am vorbit pana acum), mai vazusem CM SUA ’94, doar cateva meciuri si tin minte ca imi placea de Roberto Baggio si chiar am fost suparata cand a ratat. Imi mai amintesc si mascota si imnul de la CM Italia ’90, iar cea mai veche amintire pe care o am legata de fotbal e foarte haioasa si mi-e foarte draga:

Aveam vreo 3-4 ani, eram la tara, la bunici. Si tataia meu se uita la un meci al Stelei am impresia, sau poate al nationalei. Oricum, eu adormisem la meci si nici tataia nu rezista prea bine🙂 , cand a dat gol Piturca si comentatorul a strigat suficient de tare inca sa ma trezeasca pe mine, insa nu si pe tataia. Asa ca ma inceput sa sarbatoresc si eu golul sarind in pat si strigand ‘Gol Pituca! Gol Pituca!’ :) Asta fiind inceputul carierei mele de microbista.🙂

Dupa 1998, am inceput sa ma interesez cu adevarat de fotbal. Urmaream Campionatele finale, binenteles, Champions League, cupa Uefa, Divizia A si celelalte campionate nationale, in special Primera si Premier league. Astfel, dupa pasiunea pentru fotbal in general, au inceput sa vina si altele: pasiunea pentru o echipa de club, pentru un jucator, pentru un stil de joc, am inceput sa citesc ziare si carti si sa adun informatii despre anii si meciurile si jucatorii pe care ii pierdusem. Parca nu imi era de ajuns tot ce aflam, aveam decupari si caiete pline de date, si eram tare bucuroasa cand imi povestea cineva despre vreun meci vazut pe viu sau autografe de la jucatori.  (Mama mea a avut autografele tutror jucatorilor de la Universitatea Craiova ;)) Eram o mica obsedata.🙂

Cu timpul, pasiunea asta a mai scazut in intensitate. Dragostea dureaza trei ani, nu? Dragostea mea neconditionata pentru fotbal a durat vreo 4. Incepand din 2002, am lasat-o mai moale cu urmaritul tuturor meciurilor si notatul tuturor scorurilor. Nu mai urmaresc decat Ch League si Cupa Uefa, Liga 1 printre picaturi si Primera si Premier League doar pe net, din ziare, din stiri, din pacate…🙂

Totusi, din 2 in 2 ani, Campionatul e highlight-ul anului pt mine. Imi plac meciurile si imi place atmosfera, imi place grabitul acasa ca sa prind imnurile, imi plac statisticile si imi plac reprosurile prietenilor: nu te-am mai vazut de 3 saptamani!🙂 Acum am anuntat pe toata lumea din timp: toata luna iunie sunt ocupata!🙂

Si imi doresc tare mult sa fiu la un campionat, sa fiu acolo, pe stadion, sa am cele mai proaste locuri posibil, dar sa fiu ACOLO! Iar Euro 2012 e in Polonia si Ucraina. Wanna bet I’m gonna be there?😉 Desi parca nici CM 2010 Africa de Sud nu suna imposibil! =))

 


Acțiuni

Information

4 responses

21 06 2008
ilipili

Datorita faptului de a nu ma face de ras inainte sa comentez, m-am uitat si eu ce a facut romania cu olanda (stiu ca era un meci important pentru ei) .. pai, sa ai parte de adrenalina ca eu, nu am prea multe de zis despre fotbal; aproape l-am uitat(l-am inteles) si acum nu mai sunt curios.
numai bine🙂

23 06 2008
diana

pe cine pariezi ca va ajunge in finala?😉

23 06 2008
ammelie

O finala Spania – Germania ar fi numai buna!😉 Si sa castige Spania, daca nu cer prea mult…

24 06 2008
diana

🙂 eu merg pe germania – rusia

Lasă un răspuns

