Eroii mei de la Beijing

25 08 2008

Prima olimpiada pe care am urmarit-o cu adevarat a fost ce de la Sydney din 2000. Sunt sigura ca mai vazusem si de la Olimpiadele anterioare cateva concursuri, dar pe cea de la Sydney am urmarit-o cap-coada. Si toate sporturile! M-am indragostit atunci de baschet, handbal, inot, sarituri in apa si mai ales decatlon. Am asteptat apoi cu nerabdare Olimpiada de la Atena, la care din nou am vazut aproape toate event-urile.

La Beijing, din pacate, lucrurile s-au schimbat. Din cauza fusului orar si a jobului am vazut doar putin din cele intamplate, in mare parte doar reluarile si rezumatele. Totusi, au fost cateva performante care au iesit in evidenta si cativa sportivi pe care nu ii voi uita prea curand.

In no particular order, they are:

Rafael Nadal – el chico de oro

A fost un an perfect pentru Rafa, cu victorii la Roland Garros (a patra oara consecutiv, la a patra participare) si la Wimbledon (primul spaniol care triumfa in All England Club dupa 42 de ani), incununate de Jocurile aurul olimpic, castigat dupa o finala cu simpaticul si mereu surprinzatorul Fernando Gonzalez. Pe 18 august, Rafa a devenit numarul ATP, detronandu-l pe Federer dupa 237 de saptamani.

Daca Michael Phelps ar fi o tara…

 .. ar fi pe locul 10 in clasamentul pe medalii. ‘Regele Midas’ a concurat in 8 probe, castigand tot atatea medalii de aur si stabilind 7 noi recorduri mondiale si un nou record olimpic. Phelps si-a dominat net adversarii, probleme avand doar in finala de 100 metri fluture, in care l-a depasit pe sarbul Mirolav Cavic cu doar o sutime de secunda. Din cele 8 proble la care a participat, 3 au fost de stafeta.

Usain Bolt – Superman pe pista de atletism

Usain Bolt a surprins o intreaga lume pe 16 august, cand a castigat finala de 100 m, stabilind un nou record mondial cu o lejeritate de neimaginat. Spectaculosul jamaican si-a repetat succesul si in finala de 200 m, oprind cronometrul la 19,30 – cu 2 sutimi mai putin fata de recordul anterior. In finalele stafetelor, profitand de lipsa americanilor, Jamaica a castigat (cu record mondial) finala de 4×100 m; astfel Usain, care a alergat in al treilea schimb, si-a adaugat al treilea titlu olimpic in palmares.

Maarten Van der Weijden – un altfel de erou

Proba de inot 10 km in ape libere nu e una care sa atraga prea multa atentie mediatica, in mod normal. Dar olandezul care a castigat aceasta proba la Beijing a emotionat prin povestea sa. In 2001, Maarten a fost diagnosticat cu leucemie, boala pe care a reusit sa o invinga si dupa 2 ani a revenit in competitii. Bunul lui prieten, Pieter van den Hoogenband, l-a sustinut si incurajat in tot acest timp.

Espana – un argint stralucitor ca aurul

In ultima zi a jocurilor, baschetul si-a jucat finala de vis: Spania – USA, cea mai buna echipa europeana impotriva ‘Dream Team’-ului american. Victoria a fost a americanilor, cu 118 la 107, dar medaliile de argint de la gatul spaniolilor au facut mandru un intreg popor.

Performantele romanilor

– Alina Alexandra Dumitru – aur la Judo

– Georgeta Andronache si Camelia Susanu – aur la Canotaj 2 rame fara carmaci

– Constantina Dita Tomescu – aur la Maraton

– Sandra Izbasa – aur la Sol

– Ana Maria Branza – argint la Spada

– Romania (echipa feminina) – bronz la Gimnastica

– Mihai Covaliu – bronz la Sabie

– Romania (echipa feminina) – bronz la Canotaj – 8 rame cu carmaci

Romania a castigat in total 4 medalii de aur, 1 argint si 3 bronz, ocupand locul 17 in clasamentul pe natiuni.

 Alti campioni care m-au impresionat:

– Surprinzatoarea Islanda, ajunsa de nicaieri pana in finala handbalului masculin

– Argentina – isi pastreaza aurul la fotbal masculin

– Nastia Liukin – 5 medalii la gimnastica (aur la individual compus, 3 medalii de argint si un bronz)

– Elena Isinbaeva – medalie de aur si record mondial la saritura cu prajina

Pe cine am vazut prea putin:

      

   -=- Jordan Jovtchev -=-                       -=- Roman Sebrle-=-

      

         -=- Hoogie -=-                        -=- Alexandre Despatie -=-


Acțiuni

Information

2 responses

5 09 2008
ailesdeplomb

Olimpiada… sincer, pentru mine, e un fel de pasiune. Prima olimpiadă la care m-am uitat a fost cea de la Atena din 2004. Atunci urmăream mai ales gimnastica, şi am reuşit să mă îndrăgostesc de ea. Acum, anul acesta… am fost aşa emoționată odată cu Olimpiada de la Beijing. Aveam atâtea amintiri din 2004… cel mai mult mi-a plăcut maratonul feminim. Vreau să spun că după prima oră l-am urmărit atât de entuziasmată şi fericită. Pentru că în frunte nu se afla nimeni alta decât Constantina Diță Tomescu. Am fost atât, atât de fericită când a câştigat. Eu nu dormisem în noaptea aia. Si mi-a mai plăcut solul Sandrei Izbaşa… şi multe altele… şi de la atletism sunt atâtea şi atâtea…
Am fost şi încă sunt atât de tristă că s-a terminat atât de repede…

5 09 2008
ammelie

Don’t be… Mai sunt doar 4 ani!🙂

Lasă un răspuns

