cuvinte

15 12 2008
Mi-au placut intotdeauna cuvintele. Cum suna forma lor si cum rasuna sensul lor.
Sunt cuvinte care imi sunt dragi ca prietenii vechi; sunt cuvinte si expresii care ma pot face oricand sa zambesc. Si da, sunt cuvinte care frang inimi.
 
Oh, daca as fi fost doar putin mai atenta la seminariile de semiotica si retorica mi-ar fi fost mult mai usor sa spun ce vreau sa spun in continuare.😀 Sunt cuvinte sau alaturari de cuvinte care pot fi banale sau de neinteles pentru majoritatea oamenilor; dar pentru tine – sau pentru cativa oameni – pot avea o asemenea incarcatura emotionala, incat sa trimita fiori. E un nume pentru asta, nu mi-l amintesc.🙂
 
‘Zambet galben’ – eu ma simt copil spunand, auzind asta. Zambetul galben e un zambet tremurator, neafisat pe de-a-ntregul, ascuns in spatele perdelei, ascuns printre gene, ascuns. E mic, e ezitant, e si temator si increzator. Eu stiu asta. Si o prietena veche stie asta. Dar altcineva, poate intelege toate aceste lucruri in doar 2 cuvinte?
 
‘Añoranza’ – e probabil cel mai iubit cuvant. E dor sfasietor, e nostalgie, e singuratate, e o mana intinsa. Inseamna a tanji, a astepta, a cauta, a spera. E yearning & longing. E vocea tanguitoare a Andaluziei, e dor de poeziile lui Lorca.
 
Cuvintele atat de pline de sens sunt mai mult decat cuvinte, sunt legaturi mai puternice decat timpul.
 
‘Nopti de vara, cu povesti spuse de vapoare’ – e atata trecut in cuvintele astea, sunt atatea sentimente ingropate, e atata fericire… – incat doare fizic, doar citirea acestor cuvinte prin caiete vechi, doar poposirea lor pentru o clipa pe buze. Si tot timpul asta trecut – nu face decat sa adanceasca fericirea de atunci.
 
Unul dintre sentimentele mele preferate e sentimentul de ‘tarziu’. Poate fi acesta inteles de altcineva, asa cum il inteleg eu? Sentimentul de tarziu aduce toamna si ceata in suflet si te face sa vrei sa iti simit obrajii si mainile reci. Te face sa cauti drumul spre casa ca pe singurul loc unde poti respira si mai face ca toate melodiile de la radio sa se potriveasca cu ce simti tu.
 

Acțiuni

Information

5 responses

16 12 2008
Cristian

azi poate fi un cuvant, maine un sentiment agatat intamplator cand ai trecut pe langa oameni, poimaine aroma unui fruct… si atingerea unei maini si copii jucandu-se in zapada si…
ne putem opri oare !🙂
eu inca nu pot, sunt un „copil” intr-un univers cu 5 dimensiuni si cat timp ma port ca un „copil” e bine, e natural si totul devine posibil…! zic eu.. :))
mda, am fost „copil” si azi doar 5 minute ce-i drept…
ar trebui sa perseverez ca nu cumva uitarea sa ma transforme si pe mine in sclavul lumii moderne.

16 12 2008
ammelie

Apropo de copilarie, un prieten imi spunea ca, pe cand era copil, pentru ca nu avea voie sa faca nimic, isi dorea tare mult sa creasca mai repede. Eu am impresia ca mult mai ‘limitata’ sunt ca adult.😀 Un copil are acea libertate delicioasa de a gresi si de ignora regulile si de a improviza si de a descoperi… si inca multe altele.
Ramanem mereu copii, in ciuda ‘lumii moderne’, si chiar si 5 minute sunt suficiente, pentru ca zambetul care apare il pastrezi sigur mai mult timp.🙂

17 12 2008
Cristian

Da, suntem mai limitati si mai ingusti ca perceptie; preocuparea noastra de baza fiind banii si alte lucruri materiale, in mare parte nesemnificative…
De ce nu se militeaza oare pentru ca toti copii sa aiba o copilarie normala si frumoasa!
Noi, cu siguranta vom ramane mereu copii… ! ce zici, ne dam in balansoar ! :))
Ieri mi-am luat pufuleti cu surprize si am gasit o jucarie amuzanta; cu care m-am si jucat, normal nu-i asa ! hehehe…😀

18 12 2008
rasuplansu

de cate ori ma gandesc la cuvinte, imi vine in minte o expresie dintr-o poezie de a lui Nichita Stanescu: „corabiile sufletului meu marin”. M-a izbit si ma urmareste si uneori o repet in minte over and over numai ca sa simt.

18 12 2008
ammelie

Asa imi plac cel mai mult cuvintele: cand isi gasesc ecoul inauntrul nostru.

Lasă un răspuns

