Jurnal virtual

16 09 2009

Unde este limita dintre jurnal personal şi spaţiul virtual? – se intreaba Simona, si ma intreaba si pe mine.

Well, binenteles ca limita e subiectiva. Si in cele mai multe cazuri, cred, instinctiva. Pentru mine, cel putin, asa este. Cand am deschis blogul (acum aproape 2 ani, deja!), nu mi-am propus: asta o sa scriu, asta n-o sa scriu. Totul a venit natural: scriam cand aveam chef, ce aveam chef.

Bine, la inceput e simplu; nu prea ai vizitatori/cititori. Te simti singur, doar tu si o pagina alba (desi virtuala) pe care scrii. E un sentiment de intimitate care se apropie foarte mult de vechiul ‘jurnal personal’ cu pagini de hartie pe care sigur il mai ai prin vreun sertar. Dar cu timpul, cresc vizitele, primesti comentarii, le raspunzi, ai deja cativa cititori fideli si te regasesti prin blogrolluri. Atunci mai scrii doar pentru tine? Sau te gandesti de doua ori inainte sa apesi publish?

E o chestiune de proportii cred. Eu scriu pentru mine 80% din articolele pe care le public, as aproxima. 20%? Pai da, pentru altii. Pentru ca impartasesc cu altii lucruri care mi-au placut (sau nu). Sunt recomadari: mi-a placut cartea asta, am descoperit melodia asta. Sigur ca scriu si pentru altii, pentru o lume intreaga, daca ne gandim. Spatiul virtual e nelimitat, nu?

Si inca ceva: public o poezie de a mea, o fotografie. A mea, creatia mea. O public doar pentru mine? Binenteles ca nu! O arat lumii: uite ce am facut eu! Sau scriu un articol, despre orice. Il scriu si spun: asta cred eu, voi ce credeti? Astept feed-back.

Aici e marea diferenta: jurnal personal esti doar tu si pagina; spatiu virtual esti tu, pagina, si reactia celorlati.

In ceea ce priveste blogul meu, daca e sa il incadram intr-o categorie ar fi personale, nu? Nu e informativ, de muzica sau de divertisment – desi include si astea. In masura in care ma intereseaza si ma afecteaza, binenteles.

 Despre ce scriu: ce simt, ce imi place, ce descopar, sentimente, locuri, putin despre alti oameni (pentru ca cred in discretie), filme, muzica, copilarie, amintiri.

Despre ce nu scriu: politica (pentru ca nu ma intereseaza intr-atat de mult sa scriu, desi nu ma deranjeaza sa imi dau cu parerea), scandaluri, barfe (pentru ca nu ma intereseaza deloc), lucruri la care nu ma pricep, si nici lucruri foarte personale (Ei da, nu e un jurnal atat de personal!)

De ce scriu: ca sa nu uit. Ca sa imi amintesc cine sunt, cine am fost, ce este/era important pentru mine. Ca sa am o oglinda. Un loc unde sa ma regasesc. Si pentru ca imi place.

Cu sentimentul ca mi-am clarificat mie insami niste chestii, as vrea sa o intreb pe Luana: Unde este limita dintre jurnal personal şi spaţiul virtual? 

PS – Blogurile sunt jurnale virtuale, nu?


Acțiuni

Information

4 responses

16 09 2009
simoneciel

Eram convinsa ca gandul meu, in paginile tale, va fi un rasfat literar🙂 „Un loc unde sa ma regasesc.”

17 09 2009
Luana

hm,mi-ai dat o tema serioasa de gandire. o sa scriu articolul pana cel tarziu la sfarsitul saptamnaii🙂 imi place modul in care ai tratat problema, voi incerca sa nu repet ideile tale.

17 09 2009
Cristian

-„limita” e doar un termen, o impunere personala de delimitare, o regula dintr-un joc, etc.
– ma intreb oare: de ce?, ce?, cum?, unde?, cand?, cine?, etc.; a pus „limita” asta.
– uneori e alegerea noastra, alteori o impunere a cuiva, a ceva…
– in fapt, noi insine, suntem in totalitate un jurnal! deschis si traductibil doar acelora ce stiu si pot sa-si depaseasca limitele…🙂

O zi buna! fara limite si fara excese…😀

17 09 2009
ammelie

Limita… o simti – sau o alegi – sau trebuie sa o respecti. Sau nu!😉

Lasă un răspuns

