Despre fotografie

24 09 2009
        
Sunt un fotograf lenes. Si in acelasi timp, cumva, entuziast.
 
De cele mai multe ori ma multumesc sa fur clipa, sa prind momentul si sa il tin prizonier. Imi atrag atentia cel mai des peisajele. Iubesc natura si ii vad frumusetea; uneori aceasta e exploziva, alte ori linistita, alte ori atat de discreta incat ar parea banala. Ma mandresc ca o pot vedea si atunci. Ma atrag contrastele si liniile trasate.
 
Mi-e mai greu sa fotografiez oameni. Imi pare cumva ca nu am dreptul. E si cazul strainilor si al prietenilor. Cand fotografiez pe cineva, imi cer parca scuze si nu indraznesc sa privesc prea adanc prin obiectiv. Aici mai am de invatat.
 
Cateodata am nevoie sa echilibrez lucrurile in viata mea si atunci mi-e dor de alb negru si gri. Mult gri moale, gri linistit, gri oglinda a tacerii. Imi place atunci sa acopar totul cu aceasta panza a griului, ce reduce totul la esential.
 
Lumina e cel mai important lucru intr-o fotografie, e prinsa in insasi numele: a scrie cu lumina. Lumina e cea care transmite emotia.
 
Lumina si culoarea.
 
Imi spunea cineva: Photography is about the lighting, angle and perspective. Mi-am facut un fel de motto din asta.
       
P.S.1: Mi-e dor de camera mea, plecata prin tari straine.
P.S.2: Mai jos sunt cateva fotografii pe care eu le consider cele mai bune dintre ale mele. Ma ajutati si voi cu parerea voastra? Care va place cel mai mult?
Primavara.Inceput

Primavara.Inceput

there

there

Portret de toamna

Portret de toamna

Soft

Soft

La marginea sentimentelor

La marginea sentimentelor

Fogy morning

Fogy morning

           

Sau puteti sa va uitati la galeria mea pe deviant, poate va plac (si) altele.🙂

Acțiuni

Information

8 responses

24 09 2009
rainy

Imi place cum iti descrii modul cum intelegi fotografia.
Si eu simt la fel in legatura cu oamenii, cand ii fotografiez nu doar pt momente de genul „say cheese”. De fapt in alte momente nu prea ii fotografiez, pt ca si eu prefer natura. Dar ca sa ii fotografiezi pe oameni trebuie sa ii si cunosti, sau sa (ii) recunosti (in) anumite expresii, ganduri… Desi chiar si atunci parca indraznim un pic prea mult😛 Poate pt ca oamenii au mult mai mult de spus…
Intr-adevar, ai dreptate cand spui ca lumina este cea mai importanta. It’s more about lightening, from those three, my opinion🙂
Ah, si am votat Portret de toamna si Fogy morning – super faine😉

25 09 2009
Cristian

imi plac si nu pot comenta pe marginea lor fiindca e clipa-momentul-trairea ta! si asta inseamna mai mult decat o fereastra temporala inghetata!🙂
fiecare poza poate fi un film, o fereastra deschisa, o calatorie atemporala…
am ales:
– „there”: fiindca sunt un calator-zburator atemporal, mai mult sau mai putin…
– „soft”: fiindca privesc-traiesc-gandesc-iubesc dincolo de aparente!
– „fogy morning”: imi place cel mai mult.

25 09 2009
ammelie

Paula, mersi pentru feed-back.
Mie mi-ar placea sa fotografiez mai mult oameni, si mai ales oameni necunoscuti. Prietenii, oamenii pe care ii iubesti sunt usor de fotografiat tocmai pt ca ii cunosti. Dar sa fotografiezi un necunoscut… cat de adanc ai dreptul sa privesti? Si cat de comfortabil s-ar simti el, cat s-ar dezvalui in fata unui necunoscut care, mai mult, se si ascunde in spatele unei camere? Eh, oglindirile astea…
O exceptie ar fi copiii, intotdeauna deschisi.🙂

25 09 2009
ammelie

Cristian, imi place cum te-ai oglindit o clipa in fotografiile mele. Ma bucur daca reusesc sa transmita ceva. Multumesc.

25 09 2009
darkjade

Interesant faptul ca te atrage in aceeasi masura atat griul cat si contrastele puternice.🙂 Si eu una ador culorile puternice si mi se pare ca toate fotografiile mele pe nuante de gri sunt sterse.
Oricum, foarte draguta galeria.

25 09 2009
ammelie

darkjade, e o chestie de stare. Pentru mine gri=echilibru, culori vibrante=entuziasm (asta in felul in care ma simt eu, nu in ceea ce transmite fotografia. Am aruncat un ochi la galeria ta pe deviant, imi place supra-saturatia din fotografiile de toamna. Apropo, tu ce foto ai votat?

27 10 2009
stefan

Soft ! Are ceva din Sagrada Familia-plafon !

27 10 2009
stefan

E pura !

Lasă un răspuns

