Bokeh

5 11 2009

Bokeh_by_amma_lirio

Una dintre tehnicile mele preferate in fotografie e cea din titlu: bokeh. Suna cam ciudat, nu?🙂

Ce este, mai exact? Pai, termenul ‘bokeh’ defineste modul in care sunt redate in fotografie planurile mai apropiate si respectiv mai indepartate decat planul asupra caruia s-a facut focalizarea. Notiunea este de ordin calitativ si reflecta modul in care privitorul se comporta fata de reprezentarea planurilor neclare in fotografie.

Definitia de aici, unde gasiti si alte detalii tehnice si nu numai. Binenteles ca efectul de bokeh poate fi obtinut atat prin setari ale camerei, cat si prin prietenul photoshop sau alte programe de acest gen.

Termenul, care mie imi place tare mult cum suna, este de origine japoneza („bo-ke”) si inseamna ‘neclar’, ‘confuz’. Varianta in limba engleza, bokeh, a fost folosita pentru prima data in 1997, pentru a sugera pronuntarea corecta si a ramas varianta ‘oficiala’.

Acest gen de fotografie e foarte popular; pe flickr exista un grup numeros care acorda bokeh-ului o atentie speciala in traditionalul HBW: Happy Bokeh Wednesday. (Bine, sunt muuult mai multe grupuri de bokeh-lovers pe flickr. Search away!)

Mie imi place pentru starea de ‘visare’ pe care o da fotografiilor; pare o alta realitate, o ‘indepartare familiara’. Fotografia de mai sus e a mea🙂, iar mai jos cateva exemple de bokeh care imi plac:

01

02

03

04

05

06

Click pe fiecare fotografie in parte pentru pagina fotografului.


Acțiuni

Information

5 responses

5 11 2009
Lilu

Multumesc…te-ai facut cu un nou cititor ; te-am adaugat in lista😛

6 11 2009
ammelie

Lilu,
Mersi!🙂

6 11 2009
rasuplansu

de mult timp ma indeamna asa un gand sa ma apuc de fotografie. tu mi-ai dat impulsul final. mersi!

6 11 2009
ammelie

Really? Super! Ma bucur🙂

29 11 2009
neclar-obscur « maşina de cusut 2

[…] fidelitatea semnalelor emise și acuitatea simțurilor nu-ți mai servesc la nimic. citeam aici despre o tehnică fotografică denumită bokeh, definitorie, zic eu, pentru specificul nostalgizant […]

Lasă un răspuns

