Visare

5 11 2009

I_can_fly____by_mmerrique

Foto de aici.

Vreti sa va spun ceva? Eu am fost un copil naiv si visator. Si apoi o adolescenta-copil rea si visatoare. Bine, am fost multe: fericita, visatoare, romantica, deprimata, melancolica, speriata, retrasa, zambitoare, cinica, tacuta, curioasa, dezamagita, mincinoasa, tradata, tradatoare, dramatica (dupa cum se vede), rebela, prietenoasa, incapatanata, absurda, ambitioasa, rascolitoare, lenesa, indiferenta. Ca oricine. Am fost on the top of the earth si apoi ghemuita in cel mai ascuns cotlon. Si din nou. Am plans si am ras si am iubit cu incrancenare si cu entuziasm si cu naivitate, inevitabil. In toate felurile. Am ranit si am fost ranita, am uitat si am fost uitata. Am pastrat si sunt pastrata, stiu, prin sertarele cuiva. Am visat, incredibil de mult. M-am inconjurat de vis, fantezie, viata perfecta si am tras incet incet de visele mele pana au devenit realitate. Si apoi mi-am faurit altele pe care cu aceeasi incapatanare si insistenta le-am visat si transformat. Si iarasi.

Si au fost si zile in care, copilul devenit adult s-a trezit speriat, nemaiputand sa viseze cu ochii deschisi; zile in care, exagerand realitatea, nu gaseam locul sa ma ascund de ea. Si cu aceeasi indarjire am rezistat si-am cautat pana mi-am regasit visele.

Si au fost si zile in care mi-am dat seama ca si visele netransformate in realitati sunt frumoase. Sunt delicate si deloc efemere, devin chiar eterne pastrate in spatele pleoapelor, in varfurile degetelor, aproape atingandu-le cu adevarat, dar not quite 

Acum, visele rareori mai prind forma concreta in spatele pleoapelor. Acum visele sunt ceata usoara ce ma inconjoara de fiecare data cand inchid ochii. Acum, visele sunt mici, incalcite printre gene, stralucind in ochi intredeschisi.

P.S. Stiti de proiectul Alexandrei Sandu, daydreamers? Imi pare atat de cald, intim si inspiring! In cuvintele ei:

„Mi-am imaginat o colectie de ganduri frumoase sterpelite de la oameni relaxati… mi-am imaginat culorile vii, pleoapele inchise peste visele lor, izolandu-i de galagia de afara – clipele in care nu mai exista materie asa cum o stim si fiecare isi dizolva grijile, nelinistile si dorintele intr-o liniste frumoasa, numai a lui.”

daydreamers_project

Foto de alexunu. Site-ul proiectului aici.


Acțiuni

Information

8 responses

5 11 2009
Lorelei

Sunt o adolescenta care nu mi-am dus firul copilariei pana la capat.Mi-as fi dorit ca maturitatea mea sa fie mult mai tarzie.Totul s-a intamplat timpuriu,atat de timpuriu ca nici nu am observat aceasta schimbare majora,decat mai tarziu.Astazi,mi-as fi dorit sa fiu un copil dar imi dau seama ca maturizarea timpurie e pentru oamenii destepti.Imaturitatea e pentru toti oamenii obijnuiti…Si ma simt bine!

P.S:te astept pe blogul meu…http://jurnaluluneiscriitoare.blogspot.com

6 11 2009
ammelie

Lorelei,
Eu am dus un adevarat razboi cu maturizarea asta… Vroaim sa imi pastrez cat mai mult naivitatea, visurile si fericirea instinctiva a copilariei. Cred ca am reusit, intr-o oarecare masura. Este, din nou, o chestie de echilibru.

8 11 2009
Deea

E asa frumos articolul tau. M-a facut sa zambesc si sa visez pana aproape de sfarsit..Dar nu inteleg de ce odata cu maturizarea ar trebui sa se opreasca visarea. Se exclud una pe alta? Nu pot convietui? Eu zic ca se poate..Totul e relativ..Daca vrei sa visez, inchizi ochii si o faci…

8 11 2009
Deea

sa visezi*

9 11 2009
ammelie

Deea,
Nu ar trebui, doar ca devine mai greu… Sigur ca pot convietui, doar ca uneori e greu sa gasesti acea liniste de care ai nevoie pentru a te lasa cuprins de starea de visare. Pana la urma, depinde doar de noi.

14 11 2009
stefan

Copilul=jocul Adultul=VIATA Batranul=intelepciunea

16 11 2009
ammelie

Stefan, asa de separate sunt? Eu cred ca se amesteca, (in cantitati inegale, e adevarat), dar se amesteca!🙂

16 11 2009
stefan

Habar n-am daca se amesteca ! Stiu ca nu prea le avem pe toate deodata. Ar fi fost prea mult…

Lasă un răspuns

