Intre coperti

27 01 2010

Foto de aici.

De la Fontilili si de la Ana am furat/primit o leapsa legata in coperti (de carti, adica)

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Folosesc un semn de carte (pe care l-am primit la schimb cu cel vechi al meu). Imi plac foarte mult semnele de carte, si de mult planuiesc sa imi personalizez cateva.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?

Am primit de Craciun, de la prietenul meu, Stieg Larsson – Bărbaţi care urăsc femeile. (Oare titlul e o aluzie? Hmm… :P) Nu am citit-o inca.

3. Citiţi în baie?

Yack, nu!

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?

Hehe, recunosc ca da. Chiar aveam ambitii mari la un moment dat. Acum se pare ca sunt in hibernare – ambitiile respective. Insa, fara sa imi doresc recunoastere internationala, mi-ar placea sa imi vad cuvintele legate intre coperti.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Nu sunt un cititor snob si nu fac ‘colectie’ de carti doar ca sa imi umplu biblioteca. Cumpar ce imi place, ce ma atrage si ce vreau sa citesc.

6. Care este cartea preferată?

Anul trecut am citit ceva carti care chiar mi-au placut foarte mult: Eseu despre orbire – Jose Saramago, Portocala mecanica – Anthony Burgess, Rant – Chuck Palahniuk. Dar o carte preferata, care sa fie the one, nu (mai) am. Am observat ca in ultimul timp nu ma mai atasez de carti asa cum o faceam inainte…

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Daca mi-a placut o carte, recitesc din cand in cand ea fragmentele preferate. Rareori o citesc pe toata.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Sincer, in afara de Cioran, nu am simtit o legatura cu vreunul dintre autorii pe care i-am citit. De altfel, nu cred ca am aprofundat pe vreunul, citindu-i toate sau mare parte din opere. Oricum, cand citesc prefer sa ma scufund in lumea cartii, fara sa ma gandesc la cel care a scris-o.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Da, cand imi place ceva recomand, cand vreau sa aflu ceva, intreb. Deci: comunic.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Sunt extrem de impresionabila😀 Un titlu interesant, o coperta faina – ma conving. Binenteles, si recomandarile primite sau review-urile citite.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Nu cred in ‘lectura obligatorie’; sigur, exista opere care au influentat si influenteaza, dar totul depinde de context. Sunt multi mari autori pe care nu i-am citit, pentru ca pur si simplu nu m-am intalnit cu ei (inca).

12. Care este locul preferat pentru lectură?

Comod si luminos. De preferat pe fotoliu, nu in pat. Primavara, vara – imi place sa citesc in parc. Si in tren, la drum lunga imi place. Eh, eu am asa, o imagine mai romantica….

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Ori in liniste, ori cu muzica ambientala, in surdina. Explosions in the Sky sau God is an Astronaut sunt numai buni.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Am citit Pescarusul Jonathan Livingston, dar cred ca asta mi-e limita (ca numar de pagini). Mi se pare obositor si nu are acelasi farmec ca the old-fashioned way.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Cumparate, imprumutate, de la biblioteca, gasite, furate :)…

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

O alta lume. Ceva de descoperit, de trait, de respirat.

Simona si Ana, daca va place leapsa, v-o trimit cu drag.

  • Eseu despre orbire – Jose Saramago
  • Portocala mecanica – Anthony Burgess
  • Toti oamenii sunt muritori – Simone De Beauvoir
  • Rant – Chuck Palahniuk
  • Bufoniada sau Gata cu singuratatea – Kurt Vonnegut
  • Hotii de frumusete – Pascal Bruckner

Acțiuni

Information

14 responses

27 01 2010
AnaAyana

foarte interesanta, primesc

27 01 2010
AnaAyana

p.s. carti furate?🙂

27 01 2010
ammelie

Vroiam doar sa arat ca nu fac discriminari intre carti. NU am recunoscut nimic!😆

27 01 2010
Cărțile – ambalaj, conținut, impresii « AnaAyana

[…] – ambalaj, conținut, impresii By AnaAyana Am primit de la Ammelie o leapșă legată de cum şi-n ce fel cu cărțile. O trimit și eu mai departe la mofturosul cu […]

29 01 2010
Anna

Dupa cum spunea Mallarme ” Cartea exista pentru a se ajunge la o lume”

29 01 2010
ammelie

Si calatorind de la o carte la alta, de la o lume la alta, ajungi sa intelegi multe din aceasta lume

29 01 2010
Baiatul Ciudat

Salut , te intereseaza un link exchange cu http://baiatulciudat.com ? Daca da , uite datele mele😀

Nume : *Baiatul Ciudat
Link : cel de sus

cand m-ai adaugat la blogroll te rog sa-mi lasi pe blog un msj cu datele tale sau da-mi un add la gabriel.raducanu

Have a nice day🙂 and ty

29 01 2010
cafeavecsourire

Si eu care te chemasem la joc, dar n-ai auzit chemarea.
E bine ca parfumul de ludic s-a imprastiat si la tine-n camin.

Numai zambet, numai bine, carte-filo!

30 01 2010
mihai

Salut http://www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: http://www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

30 01 2010
ammelie

Ana cu aroma de cafea, invitatia ta s-o fi ratacit pe cararile internetului, ca la mine nu a ajuns. Dar uite ca pana la urma, m-am jucat si eu🙂

1 02 2010
22minutes

Iti fur si eu leapsa!

1 02 2010
ammelie

Cum o furi, daca ma anunti?😛

4 02 2010
22minutes

o fur frumos😀 adica am furat-o frumos :))

4 02 2010
ammelie

Trebuie sa recunosc, a fost un furt foarte politicos🙂

Lasă un răspuns

