Cand ploua

25 06 2010
….
Intr-o dimineata de iunie care seamana cu o dimineata de octombrie tarziu (minus copacii colorati), tot ce poti sa faci este sa te adapostesti in tine insuti ca intr-o camera calda si luminata. Te inconjori acolo de lumina galbena, de muzica plutitoare, de cuibaresti in pat cu o carte in mana sau incepi sa cauti prin sertarele trecutului.

scutur de praf sertarele
si incerc sa imi citesc privirea de azi
in oglinda trecutului

gasesc amintiri mici si julite in coate
amintiri mai mari si mai cochete
amintiri scrise cu pixul rosu si cu litere buclate
amintiri pastrate pe bilete vechi de tren

respir aerul verde dintr-o dimineata cu emotii de examen
respir fumul cu gust de vanilie dintr-o discoteca aglomerata
fredonez melodii imposibil de uitat

recit poezii care au lasat urme

imi impletesc panglicile fostelor iubiri
in jurul incheieturilor
si din saruturi vechi
imi fac cercei rotunzi

Sunt zile in care hainele trecutului imi sunt mici si ma strang. Sunt zile in care, din contra, imi par mari si ma incomodeaza tot ce am fost. Azi, acum, imi vin numai bine. Imi sunt dragi.

În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Nu răsună pe trotuare
Decât paşii celor care merg ţinându-se de mână,
Numărând
În gând
Cadenţa picăturilor de ploaie,
Ce coboară din umbrele,
Din burlane
Şi din cer
Cu puterea unui ser
Dătător de viaţă lentă,
Monotonă,
Inutilă
Şi absentă…

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

