Sunt Anti

15 07 2010

Cred despre mine ca sunt o persoana destul de pozitiva, in general. In gandire, in actiuni si in sentimente. Ura, de exemplu, nu este un sentiment cu care sa imi poluez fiinta. In parte si pentru ca acest sentiment e destul de pretentios; iti pretinde mult devotament si iti consuma timp si energie.

Totusi, exista cateva lucruri impotriva carora ma pronunt destul de vehement. Asadar, sunt ANTI:

– TV. Mai precis, ceea ce inseamna televiziunea romaneasca. Nu e vorba ca e circ (si doar circ – de la stiri, la mondenitati, la dezbateri politice). Dar e facuta fara cel mai mic respect fata de spectator, care este atat de subestimat! Eu sunt sigura ca, daca s-ar incerca o alternativa a macar unui program de calitate – se vor gasi destui adepti. Pana atunci, ocolesc cu incapatanare Tv, ca si radiourile si presa scrisa (cu exceptia catorva reviste). Asta, pentru un absolvent de Jurnalism, mi se pare foarte trist.

– Mondenitati. Cumva ca o consecinta a ceea ce am scris mai sus, sunt foarte mandra de mine ca nu pot asocia un nume de ‘vedeta’ cu fata ei sau cu diverse fapte/declaratii. (Exceptie e Bianca Dragusanu – pe ea n-am reusit sa o evit.😦 )

– Manele la maxim in spatii publice. Ok, eu sunt anti manele in general, dar fiecare are dreptul sa asculte ce vrea. Dar, va rog, in spatiul vostru personal! S-au inventat si casti, mai nou!

– Aruncarea gunoiului pe strada. Pe bune, e chiar atat de greu? Mergi inca 5 metri si vei gasi un cos, iti promit eu!

– Violenta impotriva animalelor. Alt motiv decat rautate nu vad pentru asta.

– Maidanezi. Si cei care ii protejeaza. Nu ma intelegeti gresit, imi plac cateii, dar sa ii ingrijesti si sa ii tii in haita pe langa bloc nu stiu cui face bine…

– Credite la banci. Din principiu.

– Politica. Am fost a-politica, acum sunt anti-politica. Asta pentru ca – desi am fost si eu ‘tanar entuziast’ – am fost dezamagita treptat de oricine/orice. Acum sunt resemnata; nu simt ca as putea avea ceva de spus pentru a ajuta la o schimbare in bine, iar de persoane pe care sa le investesc cu incredere, ce sa mai spun..

– Birocratie. Ma enerveaza si ma oboseste foarte mult sa fac orice hartie in 3 exemplare si sa pastrez sertare intregi de dosare. Nu mai spun de procedura supar complicata de a obtine un document oficial; o combinatie de nervi-cozi-spaga-absurditate.

– Limbajul de mess, sau mai rau, de haifaiv. Sigur, mai folosesc si eu un k in loc de ca si un ms in loc de multumesc, dar de la asta si pana la kt d sooper ejdy u, e un drum lung, pe care eu n-am niciun gand sa il parcurg.

– Coca  Cola/Pepsi. Why, oh why ai vrea sa iti bombardezi stomacul cu asa ceva?

– Daca mai imi amintesc ceva, o sa completez lista. Ce mai merita sa fii anti- zilele astea?🙂


Acțiuni

Information

10 responses

17 07 2010
AnaAyana

Deşi nu mai am tv în cameră de 2-3 ani, am descoperit recent (la alte tv) câteva documentare faine pe TVR Cultural şi pe Discovery. Dar până şi astea merită selectate.

Anti manele sunt şi eu mai ales când ies în oraş sau la picnic şi observ abundenţa cu care se propagă pe calea undelor.

Bine zis de birocraţie şi copiatul hârtiilor ca să fii acoperit. Toate astea pentru că, dacă destinatarii hârtiilor ar fi mai responsabili cu ele şi nu le-ar mai prăpădi, noi nu ar mai trebui să facem stocuri de rezerve.

Eu mai sunt anti fumat în locuri pentru nefumători, nu mai spun de birouri. În afară de faptul că îmi face rău fumul de ţigară (mă ia ameţeala de la el), nu ştiu cum se întâmplă dar prind şi mirorul pe haine, lucru care îmi displace.

Apropo de asta, mai sunt anti dat foc la iarbă când vine toamna. Una că nu e sănătos pentru mediu (se distruge humusul, nu este eco) şi apoi pentru că se fac perdele de fum prin care trebuie să treci pentru că nu e alt loc pe stradă.

19 07 2010
ammelie

Ai dreptate cu fumul de tigara – de multe ori se prinde mirosul mult mai puternic de nefumatori decat de fumatori…

31 05 2011
capsunyk

Sunt de acord cu tine.Cred ca sunt si eu o persoana anti.

31 05 2011
capsunyk

Si apropo de asta,numele ar duce cu gandul la acel limbaj urat cu y si k.Blogul l-am facut acum 7-8 ani,cand eram mica si naiva,stii cumva cum il pot schimba?E de-a dreptul jenant sa imi apara capsunyk.

31 05 2011
ammelie

Sunte destul lucruri care te fac o persoana anti🙂 Noroc ca mai sunt si cateva care te fac sa gandesti si sa reactionezi pozitiv.
Numele blogului, din cate stiu eu, il poti schimba din wordpress; intri pe contul meu, editeaza-ti profilul, si in stanga jos ai undeva: setari. Alegi General si scrii ce vrei tu la Site Title.
Acum, nu sunt sigura daca tu vrei sa schimbi numele blogului sau numele paginii de wordpress. De exemplu, la mine, numele blogului este: Everything is here to be seen si pe asta il po schimba asa cum ti-ma spus mai sus. Insa numele paginii de wordpress este https://ammelie.wordpress.com/ si asta nu il pot schimba. Cred…🙂
Oricum, poti oricand sa iti faci un blog nou.😉

31 05 2011
capsunyk

Mi-as face un blog nou daca n-as pierde nimic din asta.Sau voi renunta la el si vad eu cum fac.Oricum voiam sa te felicit pentru blog,e genul care imi place.

31 05 2011
ammelie

Ma bucur ca iti place si te mai astept pe aici, chiar daca nu mai scriu atat de des ca inainte… O sa te vizitez si eu, promit.🙂

31 05 2011
capsunyk

Eu scriu despre carti si despre mine.Sper sa-ti placa.

1 06 2011
ammelie

🙂 E una dintre cele mai faine descrieri de blog pe care le-am auzit.

13 02 2012
Dinu Paul

Pentru mine e clar un lucru: invatamantul este in cadere libera. Poate ati vazut filmul “Idiocracy”, unul destul de slabut dar care sugereaza tendinta catre cretinism a generatiilor pe care omenirea ar trebui sa se bazeze. Acest “limbaj de Mess” scoate in evidenta carente grave de educatie, pare ca ceea ce s-a invatat in scoala generala la gramatica a fost doar o pierdere de timp (pentru majoritatea). Au fost semnalate nenumarate cazuri cand elevii, obisnuiti cu acest “limbaj” au confundat teza la limba romana cu mesajele scrise pe mess. Sunt domenii unde, din anumite ratiuni, se permit prescurtari sau abrevieri dar acolo este vorba de necesitatea transmiterii cat mai rapid posibil de mesaje de urgenta (fax, telex, echipamente GMDSS, etc). Unde este invatamantul burghez de altadata sau macar cel de dinainte de 89!? Multi se lauda ca sunt studenti dar pregatirea lor este cel mult mediocra. Adevaratii studenti sunt aceia care trec de examenul de admitere in regim de concurenta (ca pe vremuri) si pentru care, in mod normal, statul suporta cheltuielile de scolarizare. Pentru ceilalti exista varianta business (facultatile particulare), cheltuielile sunt suportate de taticu si pe care eu ii consider “cursanti” cu aspiratii la diploma universitara. Ceea ce este mai grav, faptul ca la un momendat, cei care vor preda (profesorii) vor fi din actualele generatii. Ca profesor, nu este de ajuns doar sa cunosti materia respectiva, important este sa cunosti si pedagogie iar la baza transmiterii de cunostinte catre elevi sa ai o metoda de predare cat mai eficienta. Ma rog, discutia poate fi una foarte lunga… Sper ca nu se va adeveri (pana la urma) sumbra previziune din filmul mentionat mai sus si ca invatamantul isi va reveni iar urmasii nostri vor evita o lume numita “Idiocracy”!

Lasă un răspuns

