To add or not to add

25 08 2010

Eu ma simt destul de comod in mediul virtual. (Spre deosebire de altii…🙂 ). Am ceva conturi, am ceva activitate si destul de multa experienta in navigarea pe internet (cum se scria inainte in cv-uri🙂 ). Valsez cu usurinta printre informatiile inutile si merg direct la tinta, cand caut ceva; inchid fara sa clipesc pop-up-urile si site-urile incarcate de reclame. Si le ocolesc data viitoare! Blogurile citite mi le selectez cu atentie si nu ezit sa renunt la vreunul daca nu mai prezinta interes pentru mine. Prietenii reali ii vizitez din cand in cand pe pagini virtuale, dar nu le iau la rasfoit toate conturile. (Nu sunt o stalkeritza😛 ). Pot spune, deci, ca stiu cum sa abordez internetul si socializarea virtuala.

Totusi, ceva ma pune si pe mine in incurcatura. Primesc, ca toata lumea, cereri de prietenie de la alti useri pe diversele conturi pe care le am. Ma voi opri la un exemplu care imi ofera si grad de comparatie: Cinemagia.

Pentru cine nu stie, e un site de filme: votezi, notezi, comentezi. Afli lucruri noi, citesti ce scriu altii, te minunezi, etc.🙂 Si din cand in cand primesti si cereri de prietenie de la oameni care au votat cu 10 un film caruia eu i-am dat 4. Sau mai rau, care voteaza toate filmele cu 10. Why oh Why si What oh What ar trebui eu sa fac in situatia asta?

Eu inteleg socializarea virtuala asa cum o inteleg si pe cea reala. Ii cauti si ti-i faci prieteni pe cei cu care semeni. Nu spun: tras la indigo; desigur – diferentele atrag si intriga. Dar cand e vorba de scari de valori total diferite… Cam pana aici merge capacitatea mea de intelegere.

De ce vor oamenii sa isi faca prieteni virtuali? Asta daca trec mai departe de add as a friend si chiar poarta o discutie cu cel ‘dorit’ de prieten. Nu stiu si nu vreau sa dau definitii cu caracter general, ma limitez la propria persoana. Eu apas pe Add in urmatoarele situatii:

  • I-am rasfoit lista cu filme preferate si avem gusturi asemanatoare
  • Am citit mai multe review-uri interesante scrise de respectivul
  • Il/o cunosc si ma astept la recomandari bune

Cam aceleasi motive sunt valabile si pentru alte site-uri: last fm, etc.

Recunosc, si eu trec doar rareori dincolo de gestul de a adauga pe cineva la lista de prieteni. Chiar nu simt nevoie sa comunic mai mult cu persoana respectiva (in general, exista si unele exceptii). Ii tin in lista de prieteni pentru future references si intru din cand in cand pe pagina lor sa vad ce filme au mai vazut, ce au mai scris, etc. Am I wrong? :))

Lucrurile sunt, deci, simple cand aleg eu pe cine sa adaug. Dar cand primesc o cerere de prietenie de la cineva cu care sunt compatibila 34% (conform Cinemagia), nu pot sa nu ma intreb care or fi motivele lui/ei. Nu gasesc niciunul evident. Poate doar dorinta de a castiga o medalie, dar asta e deja…  hmm…

Asa ca, in momentul ala ma revolt! Zic: nu vreau sa am de-a face cu tipul/tipa asta! De ce as vrea sa dau add, nu am nici cel mai mic interes fata de persoana aceasta! Si tot asa🙂 Pentru ca peste cateva secunde sa zic: Hei, e doar un add, care-i problema? Accepta-l pe saracul om pe lista ta de prieteni, daca tot s-a obosit sa iti ceara o prietenie virtuala.🙂 E doar un click, pana la urma.

P.S. Inca nu a scris nimeni o carte de eticheta virtuala?🙂


Acțiuni

Information

2 responses

28 08 2010
Altu

Nu’i usor sa fii irezistibila, sa atragi prin simpla prezenta, sa te simti dorita indiferent de circumstante, fie ele reale sau virtuale.
Aceeasi probelma pe TPU si pe toateblogurile, am renuntat sa mai accesez.

30 08 2010
ammelie

Hmm.. nu m-am gandit ca poate fi privita si asa problema. :)) Atunci, ar trebui sa cosideram ca e un compliment si sa nu ne mai plangem😛

Lasă un răspuns

