Subiect de conversatie

1 02 2011
„- Siii… tu ce-ai mai facut?”
E foarte aiurea cand conversatia ajunge in acel punct, nu? S-au folosit deja cu succes replicile inevitabile: „Buna”, „Buna”, „Ce mai faci?”, „Bine, tu?, „Bine, nu te-am mai vazut de mult.”, „Daaa.. am fost ocupat cu munca.”, „Da, si eu…” – si apoi: blank. Te uiti in jur, iti scoti telefonul din geanta, te uiti la ceas si o iei de la inceput: „Siii… tu ce-ai mai facut?”

Despre ce discuti cu cine nu ai ce discuta? Fosti colegi de scoala generala, vecini de scara, veri de gradul al 7-lea. Oameni pe care ii cunosti si nu prea, despre care nici nu stii sa spui daca iti plac sa nu. Dar te intalnesti cu ei, o data pe an sau mai rar, in statia de maxi-taxi sau la coada la paina si trebuie sa socializezi, nu?

Asa ca inghiti in sec si bifezi subiectele standard de conversatie:

– Ce mai faci, bine?
– Ce mai stii de X (prieten/cunostinta comuna)
– Ce naspa e la munca, stres mare, bani putini.
– Vremea!

Ma simt de fiecare data jenata cand ajung in acest punct. Vremea e ultima resursa. Dupa ce epuizezi si asta, s-a terminat. Bine, daca ai nervii tari poti sa te aventurezi pe taramul arid al politicii si sa-l injurati impreuna pe Basescu pana ajungeti la ghiseu. Daca nu te tin nervii, da-ti seama brusc ca ti-ai platit deja factura luna asta si fugi! Rusinos, dar sanatos.😛

Dar cum de cele mai multe ori nu ti-ai platit factura si mai e si ultima zi din luna, va trebui sa stai si sa rabzi. Don’t get me wrong, nu sunt chiar atat de anti-sociala.🙂 Doar ca am avut cateva experiente traumatizante, cand – o data epuizate subiectele banale si safe – am fost atrasa intr-o discutie despre Mircea Badea/Bianca Dragusanu/stirile de la ora 5, etc.

Si atunci –  daca interesele noastre sunt la mile departare, crede-ma ca prefer sa vorbim despre vreme pana se schimba anotimpul! Iar decat sa imi povestesti un episod intreg din telenovela ta turceasca, prefer sa pastram o tacere incomoda😛

P.S. Siii… voi ce mai faceti?🙂

Acțiuni

Information

3 responses

3 02 2011
AnaAyana

Știu cum e, am pățit-o și eu. Cred că are legătură cu animite concepții sau impresii pe care le avem despre persoana respectivă. E norma să nu găsești subiecte potrivite cu cineva pe care nu prea în cunoști. Eu de obicei mă rezum la salut cu astfel de persoane, îi arăt prin body language că mă grăbesc undeva și gata, am scăpat :)) Nu are rost să trecem prin astfel de situații dacă nu ne plac și avem de ales. Și ce dacă zice că sunt nepoliticoasă? Și așa mă văd cu persoana respectivă din an în Paște, data viitoare poate mă evită el sau ea, hehe.
Oricum, e o chestiune care ține de comunicare și felul în care permitem oamenilor să intre în cercurile apropiate. Depinde și de gradul de deschidere, de cât de mult îi place omului să flecărească, să se simtă important, etc.

4 02 2011
ammelie

Ana, daca poti fugi, fugi! Asa fac si eu. Dar situatiile acelea in care chiar nu poti scapa de conversatie, ba mai mult, persoana respectiva e chiar o vorbareata – ma cam dau peste cap.🙂

Interesanta strategia cu ‘Poate data viitoare ma evita el sau ea’🙂

14 02 2011
Cristian

asa e fetelor, fugiti …! rupeti barierele sociale degradate, politizate si pline de ingenuitate falsa …; mai bine, iubiti! iubiti si mult si putin si azi si maine … si cat mai des … , din toata inima!🙂

Lasă un răspuns

