The Annual Oscar Post

23 02 2011

A venit, iata, timpul pentru articolul anual despre nominalizarile la Oscar si parerile mele inevitabil subiective. Desi Oscarurile nu mai reprezinta pentru mine de multa vreme un criteriu sau o garantie a calitatii, inca imi place, in fiecare an, sa vad toate filmele nominalizate la Best Picture si la categoriile importante. La fel de mult imi place sa ma si joc de-a ghicitul castigatorilor, asa ca profit din plin de aceasta platforma.🙂

Best Picture

* “Black Swan” – E un film din start pe gustul meu: categoria ‘thriller-psihologic’. Aronofsky face iarasi o treaba foarte buna, creand o lume de iluzii si proiectii, cu atat de multe fatete incat chiar nu mai stii ce e real si ce nu. Imi plac indiciile subtile de pe parcursul filmului si intrebarile care raman la sfarsit. Un film puternic, vizual si emotional, care invita la o a doua vizionare. Nu sunt sigura insa daca si la a doua vedere are acelasi impact. 8/10
* “The Fighter” – Da, un film bun si bine facut. Un film despre box in care boxul e doar personaj secundar, facand loc emotiilor si personalitatilor sa se dezvaluie. 7.5/10
* “Inception” – Primul lucru pe care il apreciez la acest film e originalitatea ideii. Al doilea, este explorarea subconstientului, patrunderea pana in adancul cel mai adanc, acolo unde ideile prind viata. A dream within a dream within a dream si reflectarea realitatii in vis si a visului in realitate. Filmul nu mi s-a parut complicat, dar am senzatia ca se va dezvalui si mai mult la o a doua vedere. 8.5/10
* “The Kids Are All Right” – Mda, un film dragut, bine facut, dar pentru mine cu nimic deosebit. Ii lipseste scopul si directia, iar la o privire mai atenta parca si substanta. Prima parte a filmului e mai buna, intensa si cu scene bine jucate (ex: scena intalnirii tatalui cu cei doi copii). De la jumatate insa, parca se pierde firul si e facut doar ca sa fie facut. Exagerata scena de final, cu colegiul. Per total, un film usor de vazut, dar nu memorabil si nu inteleg nominalizarea la Oscar. 6.5/10
* “The King’s Speech” – Da, un film bun! O poveste interesanta, o abordare fresh, un joc foarte bun al tuturor actorilor si o atmosfera foarte bine creata. Nimic de reprosat, foarte placut de vazut, dialoguri savuroase si acea imbinare de accente dramatice si comice care caracterizeaza un film bun. 8/10
* “127 Hours” – Dragut filmul, interesant, dar nimic cu adevarat special. Imi place Danny Boyle si cred ca a facut o treaba buna cu acest film, James Franco a jucat si el bine, dar dincolo de asta… nimic ‘profund’ as spune. 6.5/10
* “The Social Network” – Un film bine facut, dupa un model clasic american, cu ceva personaje interesante – sau care se vor interesante. Daca faptele s-au intamplat in realitate asa cum sunt prezentate in film, cine stie? Pentru mine e in mica masura relevant. Vorbind strict de personaje, Zuckerberg a fost prezentate ca un om inteligent, foarte inteligent, dar meschin, invidios si basically rau. Un om pentru care propriul succes nu este suficient, ci are nevoie si de esecurile ‘prietenilor’. Din acest punct de vedere, cred ca Eisenberg a jucat foarte bine. Un film interesant, dar nu impresionant. 6.5/10
* “Toy Story 3” – N-am fost niciodata un mare fan Toy Story, asa ca nu prea inteleg nota de 8.8 pe IMDB, cum nu prea inteleg nici comentariile exaltate. Pentru mine e doar un film bun de animatie, si il notez asa cum notez toate filmele bune de animatie. 7/10 Nominalizarea la cel mai Best Picture e absolut gratuita, bintenteles ca nu are nicio sansa.
* “True Grit” – Foarte fain! O poveste oarecum clasica, dar foarte frumos spusa, personaje interesante si bine definite desi – practic – nu afli mare lucru despre ele. Dialoguri si replici memorabile si o atmosfera bine construita. Un film bun. 8/10
* “Winter’s Bone” – Meh. Genul de film care se vrea a fi mai mult decat este. Sau macar isi propune sa fie original si de impact, dar reuseste sa fie doar superifical si neconvingator. Intr-adevar, senzatia de realism este destul de pregnanta, dar dincolo de aceasta, n-am avut altceva ce aprecia. Personajele raman unidimensionale, chiar si atunci cand se sugereaza evolutia lor. Slab. 5/10

Alegerea mea: Desi nota cea mai mare am dat-o pentru Inception, preferatul meu din cele 10 cred ca este The King’s Speech – un film cu un echilibru perfect intre scenariu, acting si impact vizual.

Expertul spune: The King’s Speech – Un film care m-a surpins intr-un mod placut. Credeam ca o sa fie plictisitor, dar n-a fost deloc asa. Mi-au placut foarte mult personajele si povestea. Este considerat de multi favorit anul asta la Oscar, si eu consider ca merita sa castige, desi mie mi-a plcut mai mult True Grit.

Directing

* “Black Swan” Darren Aronofsky – Imi place Aronofsky in general; totusi, la acest film, desi nu mi-o pot explica prea bine, am avut impresia ca l-a facut ‘pentru public’, ca a ‘livrat’ ce se cere.
* “The Fighter” David O. Russell
* “The King’s Speech” Tom Hooper
* “The Social Network” David Fincher
* “True Grit” Joel Coen and Ethan Coen

Alegerea mea: “Black Swan” Darren Aronofsky

Expertul spune: Greu de spus aici. In mod normal cine castiga pentru cel mai bun film castiga si pentru cel mai bun regizor, dar sunt si exceptii. Fratii Coen a luat premiul cu No Country for Old Men, Fincher a regizat filme mai bune decat The Social Network, David O. Russell a facut un film bun dar nu la fel ca Black Swan si The King’s Speech. Eu cred ca va castiga Darren Aronofsky, desi Tom Hooper are si el sanse mari.

Actor in a Leading Role

* Javier Bardem in “Biutiful” – singurul pe care nu l-am vazut.
* Jeff Bridges in “True Grit” – Jeff nu poate fi decat foarte bun, mai ales intr-un Western in care trebuie sa isi mormaie replicile. Insa, dupa premiul primit anul trecut pt Crazy Heart, probabil nu va mai castiga si anul asta.
* Jesse Eisenberg in “The Social Network” – Mi-a placut cum a jucat Jesse.
* Colin Firth in “The King’s Speech” – Intr-adevar o prestatie de Oscar a lui Colin Firth. Foarte bun.
* James Franco in “127 Hours” – Eu inca nu m-am hotarat ce parere am despre James Franco.🙂 Nici ca actor, nici ca barbat. Rolul acesta i s-a potrivit si s-a achitat bine de el, dar pe mine nu m-a impresionat.

Alegerea mea: Colin Firth

Expertul spune: Sigur Colin Firth. A facut un rol memorabil. Plus de asta Javier Bardem si Jeff Bridges au castigat deja, iar Eisenberg si Franco sunt inca tineri.

Actor in a Supporting Role

* Christian Bale in “The Fighter” – Bale e impresionant, ca de fiecare data, atat de impresionant incat il trece in plan secund pe insusi personajul principal (‘Marky Mark’, care face si el un rol bun.)
* John Hawkes in “Winter’s Bone” – Am vazut acum multa vreme Winter’s Bone si nu am ramas cu o impresie prea puternica despre Hawkes. Cred ca asta spune ceva.
* Jeremy Renner in “The Town” – Intregul film mi s-a parut overrated, iar prestatia lui Renner nu mi-a spus nimic desobit.
* Mark Ruffalo in “The Kids Are All Right” – Desi filmul a fost usurel, Ruffalo a jucat foarte bine, a intrat perfect in personaj si in unele scene chiar mi-a placut.
* Geoffrey Rush in “The King’s Speech” – Savuros G. Rush, o experienta de o viata intreaga de film si teatru care n-avea cum sa nu se vada.

Alegerea mea: Christian Bale in “The Fighter”, desi mi-a placut foarte mult si Geoffrey Rush in “The King’s Speech”

Expertul spune: Mi-a placut Geoffrey Rush, dar cred ca va castiga Christian Bale.

Actress in a Leading Role

* Annette Bening in “The Kids Are All Right” – Personajul jucat de ea mi s-a parut enervant, si daca asta a fost scopul, atunci l-a indeplinit cu succes.
* Nicole Kidman in “Rabbit Hole” – Nu am vazut filmul.
* Jennifer Lawrence in “Winter’s Bone” – Desi filmul nu mi-a placut, pe J.Lawrence am remarcat-o si o sa o urmaresc in viitor.
* Natalie Portman in “Black Swan” – Foarte buna mi s-a parut Natalie in rolul Ninei, un personaj cu o evolutie abrupta pe care Natalie a ilustrat-o foarte convingator. Marea favorita.
* Michelle Williams in “Blue Valentine” – Michelle e una dintre actriele mele preferate si normal ca mi-a placut prestatia ei din Blue Valentine.

Alegerea mea: Natalie Portman in “Black Swan”

Expertul spune: 100% Natalie Portman.

Actress in a Supporting Role

* Amy Adams in “The Fighter” – Al treilea Oscar la care e nominalizata! Si a jucat in Leap Year! Ceva nu se leaga aici :)) Roul ei din The Fighter nu a fost rau, dar parca prea ‘discret’ personajul, prea putin timp pe ecran…
* Helena Bonham Carter in “The King’s Speech” – Simpatica HBC in acest film, chiar transformata. Mi-a palcut si ea si personajul.
* Melissa Leo in “The Fighter” – Da, un personaj secundar cu impact!
* Hailee Steinfeld in “True Grit” – Delicioasa micuta Hailee!
* Jacki Weaver in “Animal Kingdom” – Nu am vazut filmul.

Alegerea mea: Hailee Steinfeld in “True Grit”

Expertul spune: Aici e si mai greu. Melissa Leo, Helena Bonham Carter si Hailee Steinfeld au fost foarte bune. Mi-ar placea sa castige Hailee Steinfeld, dar cred ca va castiga Melissa Leo.

Animated Feature Film

* “How to Train Your Dragon”
* “The Illusionist”
* “Toy Story 3”

Alegerea mea: Nu am vazut The Illusionist, dar dintre celelalte 2 eu as alege How to Train Your Dragon. Da, stiu ca inot impotriva curentului.😛

Expertul spune: O sa castige Toy Story 3, dar mi-a placut mai mult How to Train Your Dragon.

Writing (Adapted Screenplay)

* “127 Hours” Screenplay by Danny Boyle & Simon Beaufoy
* “The Social Network” Screenplay by Aaron Sorkin
* “Toy Story 3” Screenplay by Michael Arndt; Story by John Lasseter, Andrew Stanton and Lee Unkrich
* “True Grit” Written for the screen by Joel Coen & Ethan Coen
* “Winter’s Bone” Adapted for the screen by Debra Granik & Anne Rosellini

Alegerea mea: “True Grit”

Expertul spune: Mi-ar placea sa castige fratii Coen, dar cred ca va castiga The Social Network.

Writing (Original Screenplay)

* “Another Year” Written by Mike Leigh
* “The Fighter” Screenplay by Scott Silver and Paul Tamasy & Eric Johnson; Story by Keith Dorrington & Paul Tamasy & Eric Johnson
* “Inception” Written by Christopher Nolan
* “The Kids Are All Right” Written by Lisa Cholodenko & Stuart Blumberg
* “The King’s Speech” Screenplay by David Seidler

Alegerea mea: “Inception”, cu mentiunea ca Another Year nu am vazut.

Expertul spune: The King’s Speech.

Foreign Language Film

* “Biutiful” Mexico
* “Dogtooth” Greece
* “In a Better World” Denmark
* “Incendies” Canada
* “Outside the Law (Hors-la-loi)” Algeria

Alegerea mea: Anul acesta n-am vazut niciun din filmele nominalizate, asa ca nu pot sa fac o alegere. Dar aceasta este o categorie pe care o urmaresc in fiecare an, asa ca voi vedea cu siguranta (cel putin) filmul castigator.

Expertul spune: In a Better World

Cinematography

* “Black Swan” Matthew Libatique
* “Inception” Wally Pfister
* “The King’s Speech” Danny Cohen
* “The Social Network” Jeff Cronenweth
* “True Grit” Roger Deakins

Alegerea mea: “Inception”

Expertul spune: Inception

Vom vedea luni cine va castiga anul acesta. Oricum, eu ma bucur ca au fost ceva mai multe filme interesante de vazut, fata de anul trecut.

UPDATE: Winners for the 83rd Academy Awards

Actor in a Leading Role
* Colin Firth in “The King’s Speech”

Actor in a Supporting Role
* Christian Bale in “The Fighter”

Actress in a Leading Role
* Natalie Portman in “Black Swan”

Actress in a Supporting Role
* Melissa Leo in “The Fighter”

Animated Feature Film
* “Toy Story 3”

Art Direction
* “Alice in Wonderland”

Cinematography
* “Inception”

Costume Design
* “Alice in Wonderland”

Directing
* “The King’s Speech” Tom Hooper

Documentary (Feature)
* “Inside Job”

Documentary (Short Subject)
* “Strangers No More”

Film Editing
* “The Social Network”

Foreign Language Film
* “In a Better World” Denmark

Makeup
* “The Wolfman”

Music (Original Score)
* “The Social Network” T

Music (Original Song)
* “We Belong Together” from “Toy Story 3″

Best Picture
* “The King’s Speech”

Short Film (Animated)
* “The Lost Thing”

Short Film (Live Action)
* “God of Love”

Sound Editing
* “Inception”

Sound Mixing
* “Inception”

Visual Effects
* “Inception”

Writing (Adapted Screenplay)
* “The Social Network” Screenplay by Aaron Sorkin

Writing (Original Screenplay)
* “The King’s Speech” Screenplay by David Seidler


Acțiuni

Information

One response

28 02 2011
daisy

interesanta prezentare si ca de fiecare data vorbesti de parca ai fi acolo-felicitari

Lasă un răspuns

