Alternative la muzica de azi: Alexandrina

16 03 2011

Avem mai jos un prim ecou sub forma de guest-post la articolul meu precendent, scris de my one and only brother P.M.A.

„Goala de continut” cred ca sunt cuvintele care exprima cel mai bine muzica romaneasca de azi, cea promovata, cel putin. Muzica se presupune a fi arta, dar din cate stiu eu, arta necesita un mesaj codificat, o esenta ce trebuie extrasa, descoperita. Dar poate sunt eu idiot si

„When I walk in the club
Baby what you gonna do
Cuz’ all the boys they want me
All the girls they want me too”

are un mesaj ascuns, adanc. Sau poate e evidentul, oamenii din zilele noastre alearga dupa material si isi pierd esenta. Si e trist ca unii se „regasesc” in versuri ca astea, desi sunt sigur ca majoritatea nu aud decat unele cuvinte din melodiile astea, cuvinte care nu trebuie sa lipseasca: „baby”, „love”, „hot” sau my personal favorite „desire” (jur ca aud acest cuvant in 90% din aceste „melodii”).

Atat am mai avut de adaugat la ce ne-a spus Ammelie. Acum as vrea sa incep o serie de recomandari de artisti romanesti mai recenti, care, dupa parerea mea, au ceva de exprimat. Am vazut ca a fost mentionata Alexandrina.

Alexandrina Hristov este o artista originara din Republica Moldova. Activitatea ei se leaga nu numai de muzica, ci si de pictura (vizitati blogul ei). Dar sa ne concentram pe muzica ei, care imbina mai multe stiluri precum jazz, soul, alternative, care te introduc instant intr-o stare de reverie. Daca mai adaugam si acele versuri geniale prin caracterul lor lejer, dar intense, plus o voce placuta, am putea spune ca are tot pachetul necesar, un artist complet.

Eu va las in compania unei melodii care imi ofera cateva minute in care sunt rupt de realitate, prin care pot evada intr-o lume in care poti fi liber si daca apartii in intregime altcuiva:

„vreau sa-ti dau toata muzica mea…
pastreaza in suflet caldura din ea..
vreau sa-ti dau tot…
si mai am inca ceva,
stransa in pumn, bate inima mea…
daca vrei, ti-o dau si pe ea…
ca sa bata langa inïma ta…
undeva..”

https://ammelie.files.wordpress.com/2011/03/03-alexandrina-om-de-lut-undeva.doc

Fotografii de Alexunu.


Acțiuni

Information

10 responses

16 03 2011
P.M.A.

Alte melodii recomandate de la Alexandrina:
Om de Lut
Numai Tu (varianta veche)
Printre Flori
Fata Merge pe Jos

17 03 2011
nox

nu stiu daca te poti lua de oamenii care „simt” melodiile in care se zice de 5 ori „baby baby” sau „hot” sau ce-ai mai enumerat p-acolo.
fiecare simte altfel.
(si apropo de simtit, mai e si faza cu melodiile care-ti trezesc amintiri. asa ca nu e neaparat sa-ti placa o melodie pt ce zic aia in ea. ci pt ce inseamna ea pt tine)

revenind la post..
ai spus „Acum as vrea sa incep o serie de recomandari de artisti romanesti mai recenti”
unde e seria? unde sunt ceilalti?😀

spooor la scris!

17 03 2011
P.M.A.

Cred ca prin „melodiile care-ti trezesc amintiri” te referi la cele gen Andre, 3SE.. E cu totul altceva, melodiile astea de azi au termen de valabilitate o saptamana, maxim o luna, dupa care nici cei care le-au compus, sau cantat, nu cred ca si le mai amintesc. Asa ca nu stiu ce amintiri pot trezi.

Seria de recomandari e inceputa, dar baby-steps, baby-steps.

17 03 2011
nox

nu. nu ma refer la andre si 3se.
ma refer la melodii pe care nu le asculti in mod normal, dar pt ca inseamna ceva pt tine, le asculti si iti plac.

17 03 2011
Irina

Nu poti sa spui ca nu e „arta” si ce fac artistii blamati de tine in acest post. Pentru ca este „o arta” si sa aranjezi in asa fel baby,love,club si altele, incat sa rimeze si sa incapa toate intr-o singura melodie :))
Oricum, daca va exista o lista de recomandari, atunci pot spune ca ai ales bine pentru inceput. Alexandrina este una dintre preferatele mele si nu am putut niciodata sa aleg o singura melodie de-a ei. Toate cantecele ei merg mana in mana si nu trebuie omis niciunul😉

17 03 2011
ammelie

Nox, cred ca te referi la melodii pe care le asociezi cu un moment frumos din viata, cu o persoana draga, etc. Atunci insa nu vorbim de ce iti transmite melodia prin ea insasi, ci de ceea ce asociezi cu ea. Si asta nu e meritul artistului, ci al intamplarii ca s-a nimerit sa cante la radio exact in acel moment.

Irina, arta a devenit un cuvant atat de folosit incat cu greu mai poti spune ce inseamna de fapt. Eu una evit sa il folosesc. :)) Si mie imi place Alexandrina, insa nu atat de mult cat se pare ca ii place fratelui meu. :)) Ne mai gandim si vedem ce mai recomandam.

18 03 2011
Irina

Era putin mai multa ironie, Ammelie, evident :)) Eu nu folosesc niciodata cuvantul arta cand vine vorba de muzica difuzata peste tot, intr-adevar este tare greu sa definesti ce inseamna arta in ziua de astazi. Astept cu nerabdare recomandarile🙂

18 03 2011
ammelie

In curand si alte recomandari, promitem. Dar oricine are o sugestie, e binevenita. Poate mai descoperim si noi ceva nou.

18 03 2011
principessa

Alexandrina e dovada vie ca se poate face si altfel de muzica astazi. Am ascultat de curand o melodie a ei care mie imi place foarte tare – Cea mai frumoasa parte din mine – o recomand cu caldura.

21 03 2011
nox

@ammelie: da.. presupun ca ai dreptate :p

Lasă un răspuns

