The Mighty Internet

6 08 2011

Sa incep prin a spune ca nu sunt dependenta de Internet. Cand plec in vacanta, nu intreb daca hotelul are free Wi-Fi. Cand pica netul, nu intru pe mobil. Si nu ii simt lipsa niciodata – cel putin pe plan personal.

Pe plan profesional insa, imi este absolut necesar. Am o vaga banuiala ca nu sunt singura.😛 Cand pica in timpul programului – atunci da, sufar. Totul este  mai usor de verificat pe internet, se comunica mai usor pe mail decat pe telefon si orice nu stii, poti afla in 0.21 secunde de la dragul de Google.

Asa ca: pe plan profesional ii sunt recunoscatoare ca exista, imi face viata mai usoara. Pe plan personal: ma bucur ca exista, imi face viata mai bogata. Poftim, am spus-o.

Nu ma intelegeti gresit, nu sunt o admiratoare neconditionata a virtualului. Ba dimpotriva, retelele de socializare mi se par putin creepy, iar twitter-ul cel mai exagerat lucru. Comunicarea este din ce in ce mai trunchiata in on-line, iar sentimentul de alienare mi se pare un pericol real. Daca mergem si mai departe, putem vorbi si de afectarea personalitatii si a psihicului.

Dar nu despre acestea vreau sa vorbesc acum, in principal pentru ca eu consider ca e nevoie de doar putin discernamand pentru a evita pericolele internetului.

De data asta vreau sa aduc in discutie cele trei mari beneficii ale Internetului, dupa parerea mea: cantitatea masiva de informatie, diversitatea ei si sharuirea.

Zilnic, ca imi propun sau nu, descopar o multime de lucruri noi pe internet. Unele nu ma intereseaza, altele insa imi capteaza atentia si le retin. E vorba de prioritati si de interese, sau poate in primul rand de capacitatea fiecaruia de a cerne informatia. Ca acesta este un lucru bun sau rau – iarasi, e de discutat. Dar, ca de obicei, tine de extreme vs calea de mijloc.

Cu toti ne creem in timp o ‘baza de date’: site-uri, bloguri pe care le urmarim si pe care gasim informatii in legatura cu ce ne intereseaza: vreau muzica noua: intru pe Last Fm, vreau informatii despre filme: IMDb, fotografii: Flickr, turism: Destination Any😉 Si astea sunt doar optiunile mele, exista nenumarate alternative.

Sa nu mai spun de blogurile care sunt adevarate cutiute cu bunatati: Color Me Katie, Aubrey Road sau altele. Pentru cei care cauta inspiratie exista: weheartit sau diverse tumblre, cum ar fi Melancoly Notes.

Ideea este ca exista cate ceva pentru toata lumea. Indiferent ce ai cauta, fie ca stii sau nu exact ce, Internetul este intotdeauna la dispozitia ta, gata sa te ajute.

I mean, exista pana si un buton care face ca totul sa fie bine.🙂


Acțiuni

Information

7 responses

6 08 2011
DianaEmma

Eu fără el nici n-aș avea profesie aproape.😆

7 08 2011
maroooned

ce tare e butonul :))

8 08 2011
ammelie

Nu-i asa?🙂

9 08 2011
Cristian

zici bine ce zici …🙂

9 08 2011
AnaAyana

am apăsat pe butonul cu pricina cum apăsam pe soneriile (de la poartă) oamenilor când eram copil :))

15 08 2011
Irina

Am apasat butonul….haaaaa Me Dede!!! :)) Internetul are avantaje si dezavantaje, dupa parerea mea mai multe avantaje totusi si nu pentru ca stau toata iua pe net si toto pe net imi desfasor munca, ci pentru ca asa cred… Suntem in secolul vitezei.

21 08 2011
Tudor

Pentru mine internetul este la fel de important ca mesul pe jos. Cu ajutorul sau pot iesi din „casa”, constient fiind ca orice abuz dauneaza grav sanatatii🙂

Lasă un răspuns

