Ea este mica, un sambure.

1 05 2015

Mi-a lipsit aceasta singuratate.

De fapt nu mi-a lipsit, dar o recunosc, o regasesc. A fost mereu parte din mine.

Aceasta singuratate linistita, usoara, plutitoare. Acest timp al meu, cu care pot face orice, fara graba, fara ‘trebuie’, si fara motivatie oarecum, dar totusi mai degraba placut decat trist, desi substratul exista intotdeauna, acea melancolie de sub piele, acea usoara amaraciune atotprezenta.

Acest timp pe care aleg sa mi-l petrec intre cerceafuri calde, pagini de carti, internet, muzica. Si apoi iesirea pe strazi, aceasta iesire a mea pe strazi, doar eu, goala de orice emotie, fara scop, fara directie; doar o cutanata senzatie de libertate, de posibilitate. Recunosc aerul rece, verde; recunosc cadenta pasilor mei, usor sovaitori, usor fermi; recunosc ochii care privesc mai degraba spre cer, zambetul mic, galben; recunosc mica exaltare din suflet, din sufletel. Recunosc pretextul, recunosc drumul dus-intors, ‘ma duc sa fac asta si apoi ma intorc’, recunosc aceasta rupere a timpului, aceasta paranteza, aceasta eu care exist doar in aceasta paranteza, apoi devin alta.

Aceasta existenta, a mea cu mine, a mea cu acea eu care am fost tot timpul, acea mica eu pe care o tin in interior, forma cea mai pura a ceea ce sunt, nealterata de viata cotidiana, de ‘trebuie’, de oameni, de evolutia proprie. Pentru ca oricat m-am schimbat eu, in oricate feluri m-am schimbat, ea a ramas mereu aceeasi. Ea este mica, un sambure. Ea priveste spre cer, nu, nu spre cer, spre nori. Ea vede aripi albe si unde nu sunt. Ea are intotdeauna acel nod de dulce amarciune in gat. Ea tace mereu, desi gandurile vibreaza cu miile. Ea traieste in interior, dar se vedea pe ea insasi din afara, ea este acel cerc pe care eu il numesc dubios, e singura constanta si asta ma face sa cred ca ea este cea adevarata, singura adevarata, restul sunt doar straturi.

Ea sunt eu adusa la cel mai mic numitor si faptul ca nu am un singur nume pentru toate acestea este in acelasi timp nelinistitor si reconfortant, este singurul mod in care poate/pot fi.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

