Bossa Nova

19 02 2010

Foto de aici.

La mine (acasa, la servici, in cap) rasuna cam de la inceputul saptamanii Bossa Nova. Ca te obicei, cand imi place cu adevarat ceva, ma apuc sa studiez domeniul respectiv si sa il introc pe toate partile. Asa ca am aflat:

Bossa Nova este un stil muzical brazilian aparut la sfarsitul anilor 50 – inceputul anilor 60. A evoluat, cum altfel, din samba, amestecandu-se cu jazz-ul si, in oarecare masura, cu reggae si muzica cubaneza. ‘Noua tendinta’ (cam asa s-ar traduce Bossa Nova) a fost popularizata de Vinicius de Moraes, Antonio Carlos Jobim si Joao Gilberto. Prima melodie de Bossa Nova este considerata ‘Bim-Bom’, a lui Joao Gilberto.

Desi miscarea Bossa Nova a tinut propriu-zis doar sase ani (1958-63), a atras multi adepti, in special tineri muzicieni si studenti si a contribuit cu numeroase melodii la repertoriul standard de jazz. Popularitatea genului a crescut in anii ce au urmat si a depasit granitele Braziliei si apoi continentul sud-american, astfel incat au aparut dueturi de genul: Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim. (adica Frankie 🙂 )

Alte doua etape notabile cred ca sunt:

– Pe la mijlocul anilor 90, artistii europeni au inceput sa se inspire din Bossa Nova, remixand-o in BossaElectrica, TechnoBossa, etc. Inevitabil.

– In sens invers, artisti brazilieni au remixat celebre melodii internationale, adaptandu-le la stilul Bossa Nova. Ar trebui sa ascultati versiunea dupa Guns – You Could Be Mine. 🙂

Dincolo de istoria genului si discutii teoretice despre estetica acestuia, ce imi place mie la acest stil este acest feeling de relaxare, de usuratate, de a privi viata zambind si de te lasa purtat de val. Sunt doua expresii pe care le-am gasit si care cred ca se potrivesc foarte bine:

zen-like simplicity

cool sensibility

Pe repeat este acum piesa:

Gilberto Gil – Vamos Fugir (Gimme Your Love)

Vamos fugir
Deste lugar, baby
Vamos fugir
Tô cansado de esperar
Que você me carregue

Vamos fugir
Proutro lugar, baby
Vamos fugir
Pronde quer que você vá
Que você me carregue

Pois diga que irá
Irajá, Irajá
Pronde eu só veja você
Você veja a mim só
Marajó, Marajó
Qualquer outro lugar comum
Outro lugar qualquer
Guaporé, Guaporé
Qualquer outro lugar ao sol
Outro lugar ao sul
Céu azul, céu azul
Onde haja só meu corpo nu
Junto ao seu corpo nu

Vamos fugir
Proutro lugar, baby
Vamos fugir
Pronde haja um tobogã
Onde a gente escorregue
Todo dia de manhã
Flores que a gente regue
Uma banda de maçã
Outra banda de reggae

Se poate asculta aici.


Acțiuni

Information

6 responses

19 02 2010
flori

am avut si eu piesa asta pe repeat, la un moment dat:)

20 02 2010
ammelie

E chiar speciala melodia; doar ca acum am asa un chef de fugit pe o plaja!… 🙂

22 02 2010
AnaAyana

Și mie-mi place. Așa am dat de Ive Mendes și am ascultat până nu am mai putut. Mai e și Joao Gilberto. Și încă o melodie super, pe care o cântă mai mulți: http://www.last.fm/music/Cris+Delanno/_/Just+the+Two+of+Us?autostart

22 02 2010
ammelie

Cu Ive Mendes eu nu n-am intalnit inca. Il O gugalesc imediat. 🙂
Just the Two of Us o stiu in varianta Will Smith 🙂

6 04 2010
East of Elsewhere « Everything is here to be seen

[…] Descoperire: Ive Mendes e asa, ca un rasfat! Vocea ei e un fior, iar ritmul melodiilor un balsam. Seamana, intr-adevar cu Sade, dar are in plus acel sabor exotic al Braziliei (chiar si atunci cand canta in engleza). Imi plac la nebunie: Another Way, A Biera Mar, If You Leave Me Now, No Vou Fugir si cam toate melodiile Via AnaAyana. […]

20 10 2015
[New Entry] starfish64 – East of Elsewhere | Rec & Play

[…] Descoperire: Ive Mendes e asa, ca un rasfat! Vocea ei e un fior, iar ritmul melodiilor un balsam. Seamana, intr-adevar cu Sade, dar are in plus acel sabor exotic al Braziliei (chiar si atunci cand canta in engleza). Imi plac la nebunie: Another Way, A Biera Mar, If You Leave Me Now, No Vou Fugir si cam toate melodiile 🙂 Via AnaAyana. […]

Lasă un comentariu